نماینده ی رسمی سیم و کابل افشار نژاد خراسان
نماینده ی رسمی سیم و کابل شاهین

تفاهم نامه بین شرکت ملی مس و بانک تجارت امضا شد

امضای تفاهم نامه میان شرکت ملی مس و بانک تجارت

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که روز شنبه ۱۸ آذر ماه با که حضور هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت و جمعی از اعضای هیئت مدیره و معاونان این بانک و شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد، با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه این تفاهم‌نامه برکات زیادی برای کشور و‌ دو مجموعه داشته باشد، بیان کرد: بانک تجارت، همکاری بسیار نزدیکی با مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران داشته و این سابقه همکاری منجر به اعتماد متقابل و انعقاد این تفاهم‌نامه شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در این تفاهم‌نامه، اعطای تسهیلات به میزان ۶۰ هزار میلیارد تومان از بانک تجارت به شرکت ملی صنایع مس ایران در نظر گرفته شده است؛ این تفاهم‌نامه می‌تواند به اجرای باکیفیت و سریع‌تر پروژه‌های شرکت کمک کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه شرکت ملی مس بالغ بر ۲۳۰ پیمانکار دارد که در حوزه‌های مختلف همکاری دارند، مطرح کرد: در این تفاهم‌نامه، به شرکت‌های پیمانکار نیز نگاه ویژه داشته‌ایم تا با توجه به پروژه‌هایی که برای این شرکت‌ها تعریف می‌شود، تا سقف سالیانه ۲۰۰ میلیون دلار اعطای تسهیلات ارزی داشته باشیم.

خرمی‌شاد تصریح کرد: با توجه به اینکه هر دو مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران و بانک تجارت به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه دارند، در این تفاهم‌نامه یک هزار میلیارد تومان برای شرکت‌های دانش‌بنیان که در زنجیره مس، محیط‌ زیست و فعالیت‌های مورد نیاز شرکت فعالیت دارند، در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این تفاهم‌نامه از جمله تامین ریالی شرکت‌های پیمانکار، لیزینگ، بیمه‌های مختلف و بورس کالا، یادآور شد: در این تفاهم‌نامه با توجه به عرضه محصولات شرکت در بورس کالا، با توافق بانک تجارت، یک خط اعتباری به میزان پنج هزار میلیارد تومان‌ به مدت سه ماه برای خریداران محصولات شرکت ملی مس در بورس کالا در نظر گرفته شده که تا میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

در ادامه هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت نیز با بیان اینکه این تفاهم‌نامه موجب تحکیم ‌روابط این دو مجموعه خواهد شد، مطرح کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران، یکی از مفاخر نظام اقتصادی و صنعتی کشور می‌آید و برای هر مجموعه اقتصادی، تعامل با این مجموعه موجب‌ افتخار و سربلندی است.

وی با بیان اینکه افق پیش‌ روی این شرکت قابل توجه است، افزود: اجرایی کردن این میزان از سرمایه‌گذاری در مجموعه ملی مس، نیازمند تامین مالی و تسهیل خدمات اعتباری خواهد بود.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به اعطای تسهیلات این بانک به شرکت ملی مس برای یک دوره چهار ساله تا سقف ۶۰ هزار میلیارد تومان (معادل ۱٫۵ میلیارد دلار)، اظهار داشت: این چشم‌انداز چهار ساله، نشان‌دهنده یک افق همکاری بلندمدت خواهد بود.

اخلاقی خاطرنشان کرد: تامین مالی خارجی نیز یکی از ضرورت‌های محقق شدن اهداف توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران است که با توجه به مذاکرات صورت گرفته، امیدواریم بانک تجارت در این زمینه نیز بتواند همکاری لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران را جزو اولویت‌های ممتاز خود می‌دانیم، یادآور شد: ظرفیت‌افزایی تامین مالی شرکت ملی مس را از طریق ایجاد انسجام در بین تمام بازیگران اقتصادی موجود که در کنار این شرکت فعالیت می‌کنند، در دستور کار خود داریم.

چلیپا کابل پویا نماینده رسمی سیم و کابل افشارنژاد خراسان ( صنعتی الکتریک خراسان) و سیم و کابل شاهین.

تاریخ انتشار : 1402/09/19
کد : 77
تعداد بازدید: 142